دست نوشته خبری

ساخت وبلاگ

وبسایت روزنامه قانون اعلام کرد که دادستانی تهران در پی "اعلام جرم" سپاه پاسداران این روزنامه را توقیف کرده است.

به نوشته این سایت، در نامه توقیف روزنامه قانون آمده است که این روزنامه "نظر به اعلام جرم سازمان اطلاعات سپاه و معاونت حقوقی و امور مجلس سپاه پاسداران، مبنی بر افترا و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی،" به منظور پیشگیری از وقوع جرم توقیف شده است.

این توقیف در حالی صورت گرفته است که چند روز پیش، دادستان تهران با اشاره به گزارش روزنامه قانون با عنوان "۲۴ ساعت لعنتی" رسماً اعلام کرد که مدیر مسئول ایران روزنامه با شکایت سازمان زندانها تحت تعقیب قضایی قرار گرفته است.

پیشتر روزنامه قانون یک گزارش با عنوان "۲۴ ساعت لعنتی" منتشر کرد که در آن تجربه یک شهروند عادی در یک ندامتگاه بزرگ تهران به تصویر کشیده شده بود. در آن گزارش از زبان فرد بازداشتی نوشته شد بود که بازداشت شدگان حتی به عنوان متهم لباس های شان قیچی می شود، موهای شان کوتاه می شود و وقتی آزاد می شوند با دمپایی از زندان بیرون انداخته می شوند.

این دومین بار است که روزنامه قانون توقیف می شود. دفعه قبل قانون در سال ۹۱ توقیف شد اما از سال ۹۳ دوباره انتشار را از سر گرفته بود.

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 252 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 20:16

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران از دستگیری اعضای یک شبکه تروریستی در تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، آقای شمخانی روز یکشنبه ۳۰ خرداد در یک سخنرانی اعلام کرد که در پی دریافت یک گزارش، نیروهای امنیتی توانستند در روزهای گذشته اعضای یک شبکه تروریستی را پیش از انجام "عملیات انتحاری" در تهران بازداشت کنند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی به وابستگی اعضای این گروه اشاره نکرد و زمان شناسایی و دستگیری این گروه را نیز همزمان با ماه رمضان اعلام کرد.

به گفته او این گروه تصمیم داشتند در تهران عملیات انتحاری انجام دهند.

همزمان با قدرت گرفتن داعش در عراق و سوریه، مقامات ایران بارها از شناسایی گروه های که برای انجام عملیات تروریستی به ایران رفته بودند خبر دادند.

در یکی از این موارد، محمود علوی وزیر اطلاعات ایران پس از برگزاری انتخابات هفتم اسفند اعلام کرد که دو روز پیش از رای گیری انتخابات، وزارت اطلاعات با همکاری دستگاه‌های دیگر یک تیم چهار نفره را به همراه ابزار انفجاری در مرزهای غربی ایران شناسایی و دستگیر کرد.

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 214 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 3:21

دادگاهی در ایران علی اکبر جوانفکر، مشاور سابق محمود احمدی نژاد و مدیر عامل موسسه ایران را به ۹۱ روز حبس تعزیری محکوم کرد.

قهرمان شجاعی، وکیل آقای جوانفکر روز یکشنبه ۳۰ خرداد به خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، گفت که شعبه ۱۰۵۷ کارکنان دولت این مقام دولتی پیشین را به ۹۱ روز حبس تعزیری محکوم کرده است.

او اعلام کرد که این حکم قابل اعتراض است و در روزهای آینده به آن اعتراض خواهد کرد.

علاوه بر آقای سه خبرنگار پیشین روزنامه ایران، عبدالرضا سلطانی، سعید یوسفی‌پور و حسن قاسمی نیز با حکمی مشابه روبرو شده اند. دادگاه این حکم را به اتهام "تمرد از امر ماموران قضایی و انتظامی" صادر کرده است.

حکم صادر شده از سوی دادگاه مربوط به پرونده ای است که با شکایت دادستان تهران علیه علی اکبر جوانفکر و سه متهم دیگر تشکیل شد. پاییز سال ۱۳۹۰ هنگامی که ماموران امنیتی برای بازداشت آقای جوانفکر و اجرای حکم محکومیت او به روزنامه ایران رفته بودند با مقاومت او و تعدادی از خبرنگاران این روزنامه مواجه شدند. این موضوع در نهایت موجب تنش و درگیری در ساختمان روزنامه ایران شد.

اقدام برای بازداشت آقای جوانفکر پس از آن صورت گرفت که دادگاه او را به اتهام "انتشار مطالب خلاف موازین اسلامی" و "انتشار مطالب و تصاویر خلاف عفت عمومی" به یک سال حبس و سه سال محرومیت از فعالیت مطبوعاتی محکوم کرد. این حکم بعدا به شش ماه زندان کاهش یافت.

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 231 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 2:10

دونالد ترامپ، نامزد جمهوريخواه برای انتخابات رياست جمهوری آمريکا بار ديگر هشدار داد که ايالات متحده به عنوان يک ابزار ضد تروريستی، بايد در مورد پيشينه مسلمانان در داخل آمريکا تحقيق کند.

آقای ترامپ روز یکشنبه به شبکه تلویزیونی سی بی اس گفت با اينکه خود به هيچ وجه علاقه ای به اين کار ندارد، اما عقل سليم حکم می کند در نظر گرفتن نژاد افراد بايد انجام شود.

دونالد ترامپ از زمان تيراندازی در اورلاندو توسط عمر متين، شهروند مسلمان و افغان تبار آمريکایی از موضع قوی تری از ديدگاه های خود در مورد مسلمانان و مهاجران دفاع می کند.

وی روز یکشنبه همچنين گفت دولت بايد با کمک سازمان مرکزی اطلاعات آمريکا، سی آی ای مساجد سراسر آمريکا را مورد بازرسی قرار دهد. او اشاره کرد که پس از حملات تروریستی پاریس، پلیس فرانسه شماری از مساجد این کشور را بست.

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 185 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 2:10

اخیرا دو دانشمند اسرائیلی روش جدیدی برای مقابله با بیماری سرطان پروستات به کار برده اند که بیماران را به بهبودی کامل امیدوار کرده است.

در روشی که از سوی این دو دانشمند اسرائیلی در موسسه علوم ویزمن ابداع شده، سرطان پروستات بدون استفاده از شیمی درمانی و تنها با استفاده از تابش نور درمان می شود.

هر دوره درمان با این روش تنها ۹۰ دقیقه طول می کشید و ام آر آی ۵۰ بیماری که این روش بر روی آنها انجام شده نشان دهنده از بین رفتن غدد سرطانی در تنها دو هفته بوده است.

جک بنیل، اورولوژیست ارشد دانشگاه تل آویو این روش را بسیار موثر می داند و می گوید این روش نور درمانی پویاست که در آن ما می توانیم غدد سرطانی را هدف قرار داده و می توانیم آنها را به طور کامل از بین ببریم.

در این روش با استفاده از شیوه الترا ساوند، رساناهایی در نزدیکی شریان های تغذیه کننده غدد سرطانی قرار داده می شود. در مرحله بعد فیبرهای نوری بر روی این رساناها قرار داده می شوند. سپس دارویی که از سوی موسسه "بیوتک ستبا" تولید شده به مدت ده دقیقه وارد شریان های بیمار شده که باعث می شوند در زمان نور تاباندن به فیبرهای نوری، غدد سرطانی کشته شوند.

به گفته دکتر بنیل، در این روش بافت های سالم بیمار دست نخورده باقی می مانند.

جک بنیل، اورولوژیست ارشد دانشگاه تل آویو می گوید این روشی بسیار جدید است که ما سال ها به دنبال آن بوده ایم؛ به خصوص در سرطان پروستات که ما می دانستیم بیماران زیادی هستند که بیماری های کانونی دارند اما ما هیچ وقت مجهز به تکنولوژی درمان کانونی نبوده ایم.

به گفته مخترعان با این روش درمانی جدید، بیمار دیگر از عوارض جانبی مانند شیمی درمانی، اشعه و عمل جراحی رنج نخواهد برد.

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 210 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 1:08

دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گلایه کرده که برخی از هم حزبی های او تلاش دارند در کنوانسیون حزبی که ماه آینده برای اعلام نامزدی کاندیدای حزب برگزار می شود، جلوی اعلام رسمی نامزدی او را بگیرند.

برخی از نمایندگان حزبی در کنوانسیون، از جمله نمایندگانی از شهر کلیولند در ایالت مرکزی اوهایو، می گویند قصد دارند قواعد حزبی را به نحوی تغییر دهند که به نمایندگان اجازه دهد فردی غیر از آقای ترامپ را برگزینند.

مخالفان آقای ترامپ می گویند او که پیشتر مجری یک برنامه تلویزیونی هم بوده نماینده مواضع و سیاست های محافظه کارانه و سنتی جمهوریخواهان نیست، و اظهارات نسنجیده اش در مورد زنان، مسلمانان و مردم مکزیک، او را به عنوان پرچمدار حزب جمهوریخواه غیرقابل پذیرش می کند.

پال رایان، رئیس جمهوری خواه مجلس نمایندگان، می گوید اعضای حزب باید درمورد دونالد ترامپ به "وجدان" خود رجوع کنند.

پل رایان با تایید آنکه هم اکنون در حزب جمهوری خواه شکاف ایجاد شده افزود قصد دارد کاری کند تا حزب پیرامون اصول و نظرات متحد شده و دستور کار، روش و راه حل های بهتری به مردم ارائه شود.

این در حالی است که آقای ترامپ گفته چه از حمایت حزب برخوردار شود یا نه، در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر پیروز خواهد شد.

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 206 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 1:08

با افزایش آلودگی هوای چندین استان جنوبی و غربی ایران روز یکشنبه ۳۰ خرداد نشستی اضطراری با حضور شماری از وزیران، استانداران و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران برگزار شد.

در روز های اخیر میزان گرد و غبار موجود در هوا به حدی بود که مقامات از شهروندان خواستند تا جایی که ممکن است از خانه خارج نشوند.

معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ایران پیشتر گفته بود منشاء گرد و غبار موجود کشور عراق است که به دلیل شرایط امنیتی حاکم بر آن کشور، اقدامات عملیاتی برای مهار گرد و غبار را ناممکن کرده است.

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 213 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 0:03

سازمان هواپیمایی کشوری ایران روز یکشنبه اعلام کرد ایران با شرکت آمریکایی بوئینگ برای خرید صد فروند هواپیمای مسافربری به توافق رسیده است.

توافق ایران با بوئینگ یکی از سه قرارداد عمده ای است که از زمان برداشته شدن تحریم ها، این کشور برای نوسازی ناوگان هوایی فرسوده خود با شرکت های غربی امضا کرده است.

علی عابدزاده، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفته است که ایران ۲۵۰ هواپیما در کشور دارد که ۲۳۰ فروند از آنها باید جایگزین شود. با این حال، او گفت زمانی خاصی برای این نوسازی ناوگان هواپیمایی ایران تعیین نشده است.

بخش عمده ای از ناوگان هوایی غیرنظامی ایران فرسوده و به شدت نیازمند جایگزینی است. اما غول هواپیماسازی آمریکا، به گفته آقای عابدزاده، نیازمند دریافت مجوز ویژه فروش از وزارت خزانه داری دولت آمریکا است.

روز پنجشنبه گذشته کمیسیون اروپا در بروکسل اعلام کرد که شرکت ایران ایر اجازه خواهد داشت هنگام پرواز به ۲۸ کشور عضو اتحادیه، از تمام هواپیماهای خود استفاده کند اما هواپیماهای بوئینگ ۷۴۷ و فوکر ۱۰۰ این شرکت اجازه پرواز در اتحادیه اروپا را نمی دهد.

شماری از قانونگذاران و گروه های لابی در آمریکا مخالفت خود را با فروش هواپیماهای شرکت بوئینگ به ایران ابراز کرده اند و گفته اند ایران ممکن است از این هواپیماها استفاده نظامی کند. آنها برای نمونه می گویند ایران از شرکت هواپیمایی ماهان که یک شرکت هواپیمایی مسافربری است، برای ارسال نیرو و تجهیزات نظامی استفاده کرده است.

تخمین زده می شود که ارزش قرارداد میان ایران و بوئینگ ۱۷ میلیارد دلار باشد و در صورتی که به اجرا درآید این اولین باری خواهد بود که ایران از زمان انقلاب ۱۳۵۷ از شرکت بوئینگ هواپیما می خرد.

در ماه ژانویه، ایران و شرکت ایرباس برای خرید ۱۱۸ فروند هواپیمای مسافربری به یک توافق اولیه فروش هواپیما دست یافتند؛ اما این قرار داد نیز منتظر تایید وزارت خزانه داری آمریکا است. ایرباس برای فروش هواپیما به ایران نیاز به تایید مقامات آمریکایی دارد چرا که آمریکا منشاء بیش از ۱۰ درصد موادی است که ایرباس برای تولید هواپیما استفاده می کند.

"مذاکرات جداگانه چند ایرلاین ایرانی با بوئینگ"

در همین حال، مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی روز یکشنبه به خبرگزاری مهر گفت که ۶ تا ۷ شرکت هواپیمایی ایرانی نیز با بوئینگ برای خرید هواپیمای نو و قطعات در حال مذاکره هستند.

او گفته است: "ایران ایر به طور مستقیم مشغول مذاکره با شرکت بوئینگ است اما سایر ایرلاین‌ها هم مذاکراتی را با این شرکت انجام داده اند که در حال پیگیری آن هستند."

آقای اسعدی سامانی گفته زمانی که مدیران بوئینگ سال گذشته به ایران آمدند، ایرلاین های ایرانی نیز با آنها دیدار کردند و از آن زمان مذاکرات با بوئینگ ادامه داشته است.

او با این حال از مشکلات شرکت های ایرانی برای تامین پول خرید هواپیما ها گفته و اعلام کرده است که شرکت های ایرانی باید یک "منبع خارجی" برای تامین هزینه خرید هواپیما بیابند.

او به خبرگزاری مهر گفته است شرکت های ایرانی خواستار خرید هواپیماهای مختلفی هستند اما مدل "بوئینگ ۷۳۷ به طور حتم بیشترین تقاضا را خواهد داشت، زیرا بیشتر به شرایط ایران سازگار است."

سانحه هواپیمایی در جزیره خارک

همزمان با اظهارات رئیس هواپیمایی کشوری در ایران، روز یکشنبه یک فروند هواپیمای مسافربری شرکت ماهان در جزیره خارک دچار سانحه شد.

گزارش های خبری حاکی از آن است که هواپیمای مسافربری این شرکت با حدود ۹۰ سرنشین، هنگام فرود در فرودگاه، از باند فرودگاه خارج شد.

برخی گزارش ها می گویند که باز نشدن چرخ دماغه این هواپیما علت خروج آن از فرودگاه بود اما شرکت ماهان، می گوید "باد نامتعارف" هواپیما را از باند خارج کرد و موجب خسارت به چرخ جلوی هواپیما نیز شد.

گزارش شده به سرنشینان این این هواپیما آسیبی نرسیده است. ماهان گفته برای مسافران پرواز بعدی این هواپیما که از خارک به شیراز می روند، هواپیمای دیگری آماده شده است.

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 225 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 0:03

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اعلام کرد که جسد کارگر مفقود شده مترو در انفجار شهران، از زیر آوار خارج شده است.

جلال ملکی روز یکشنبه ۳۰ خرداد به خبرگزاری ایسنا گفت که ماموران آتش نشانی و کارکنان کارگاه ساخت مترو با آواربرداری از محل حادثه انفجار شهران جسد جوانی حدودا ۲۳ ساله را کشف کردند.

در پی فرونشست زمین و انفجار خطوط گاز در محله شهران تهران در بامداد جمعه گذشته، مقامات شهری اعلام کردند یک کارگر مترو در این حادثه مفقود شده است.

به گفته مسئولان شهرداری و شورای شهر تهران، کارگر مفقود شده، راننده بیل مکانیکی کارگاه مترو بود. خبرهای تایید نشده ای هم از گم شدن کارگر دوم حکایت داشت.

حال آتش نشانی اعلام کرده است که جسد یک کارگر را، در پی تماس عوامل مترو، از زیر آوار بیرون کشیده است.

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 252 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 23:00

روسيه می گويد در زمينه تقويت و هماهنگی بيشتر عمليات نظامی در سوريه با ايالات متحده به توافق رسيده اند.

وزير دفاع روسيه روز یکشنبه گفت از واشنگتن می خواهد برای اجتناب از وقوع اتفاقات ناخواسته در تنظيم يک نقشه مشترک از مواضع نيروهايی که در سوريه عليه دولت می جنگند، به مسکو کمک کند.

اين درخواست در حالی صورت گرفته که روز شنبه ايالات متحده از روسيه به خاطر حمله به شبه نظاميان مورد حمايت آمريکا انتقاد کرده بود. واشنگتن هنوز اظهار نظری در اين زمينه به عمل نياورده است.

وزیر دفاع روسیه اخیرا با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه دیدار و گفتگو کرده بود و در سفری به تهران، با مقامات ایرانی از جمله وزیر دفاع و همچنین رئیس شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفتگو کرد.

روسیه بیشتر در سوریه به حملات هوایی علیه مخالفان دولت بشار اسد دست می زند.

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 221 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 23:00

گروه های ناظر و فعالان حقوق بشر می گويند نیروهای مرزی ترکيه دست کم ۱۱ پناهجوی سوری را که قصد ورود غیرقانونی به مرز ترکيه را داشتند به ضرب گلوگه کشتند.

فعالان سوریه می گویند این تیراندازی روز یکشنبه روی داد.

گروه فعالان سازمان نظارت بر وضعیت حقوق بشر سوريه، مستقر در لندن می گويد اکثر قربانيان اهل يک خانواده بوده و دست کم دو زن، و چهار کودک همراه آنها بوده اند.

اين گزارش از سوی چندين منبع به تأييد رسيده است. گروه فعالان سوری می گويد تا کنون ۶۰ شهروند غيرنظامی سوريه هنگام عبور از مرز ترکيه، در تيراندازی مرزبانان ترک به قتل رسيده اند.

هم اکنون خیل عظیمی از پناهجویان سوری در ترکیه زندگی می کنند. بسیاری از پناهجویان سوری نیز از طریق ترکیه می خواهند خود را به کشورهای اروپایی برسانند.

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 250 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 23:00

وزیر امور خارجه ایران، حسین جابری انصاری سخنگوی این وزارتخانه را به عنوان معاون عربی و آفریقای خود منصوب کرد.

آقای جابری انصاری که جانشین مرضیه افخم، سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه شده بود حالا باید جانشین حسین امیر عبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ایران شود.

ایران در پی سیاست‌های منطقه‌ای خود، در روابط دیپلماتیک با کشورهای عربی خاورمیانه با دشواری هایی روبرو شده است، از جمله قطع رابطه عربستان با ایران که بر روابط جمهوری اسلامی با بسیاری از کشورهای عربی تاثیر منفی گذاشت.

حسین امیرعبداللهیان، معاون پیشین عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ایران ماموریت های پرچالشی از جمله گفت و گو درباره درباره بحران سوریه، یمن و عراق را نیز در سه سال گذشته بر عهده داشته است.

جابری انصاری در دیدارهای اخیر محمد جواد ظریف با مقامات آمریکایی دیده شده بود.

آقای جابری انصاری که به نوشته ایرنا از یکشنبه ۳۰ خرداد جانشین حسین امیرعبداللهیان شده، مسئولیت‌های مدیر گروه مطالعات خاورمیانه و خلیج فارس، مشاور معاونت عربی و آفریقا، مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقا، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لیبی و را نیز در کارنامه خود داشته است.

محمد جواد ظریف همچنین بهرام قاسمی را به عنوان سخنگوی جدید وزارت امور خارجه ایران منصوب کرد. بهرام قاسمی پیشتر سفیر ایران در ایرلند، ایتالیا و اسپانیا بوده است.

وزیر امور خارجه ایران آقای امیرعبداللهیان، معاون پیشین عربی و آفریقای وزارت امور خارجه را نیز به عنوان مشاور خود منصوب کرد.

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 215 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 21:48

فعاليت های تبلیغاتی همه پرسی حضور یا خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا از سر گرفته شد. این فعالیت ها چند روز به خاطر ترور يک نماينده زن پارلمان بریتانیا متوقف شده بود.

در حاليکه تنها چند روز بیشتر به برگزاری رفراندوم عضويت بريتانيا در اتحاديه اروپا باقی نمانده است، مطبوعات بریتانیایی به صحنه رقابت و مباحث مربوط به مسائلی چون مهاجرت و اقتصاد تبدیل شده اند؛ مسائلی که گفته می شود ادامه عضویت ويا خروج بريتانيا از اتحاديه اروپا بيش از هر عامل دیگری مستقیما بر زندگی مردم اثر خواهد گذاشت.

موافقان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا از جمله نگران حضور پناهجویان دیگر کشورهایی هستند که به اتحادیه اروپا مهاجرت می کنند.

دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا از جمله موافقان ادامه حضور بریتانیا در اتحادیه اروپا است. جو کاکس، نماینده پارلمان بریتانیا که چند روز پیش کشته شد نیز حامی ادامه حضور بریتانیا در اتحادیه اروپا بود

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 241 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 21:48

رئیس کل دادگستری کرمان اعلام کرد که نازنین زاغری در ارتباط با یک پرونده امنیتی سال ۱۳۹۳ استان کرمان دستگیر شده است.

ماموران سپاه پاسداران نازنین زاغری، شهروند ایرانی بریتانیایی و کودک خردسالش را که برای بنیاد تامپسون رویترز کار می‌کند اواخر فروردین ماه امسال هنگامی که قصد داشت به بریتانیا بازگردد، در فرودگاه امام خمینی تهران بازداشت کردند.

یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان روز یکشنبه ۳۰ خرداد با اعلام اینکه پرونده خانم زاغری برای رسیدگی به تهران فرستاده می شود گفت که او یکی از متهمان پرونده امنیتی سال ۱۳۹۳ بوده که در جریان آن سپاه استان کرمان گروهی را به اتهام "طراحی سایت و تبلیغات علیه امنیت کشور" بازداشت کرد.

دادگستری استان کرمان سال ۹۳ اعلام کرده بود که ۱۱ نفر که به اتهام "طراحی سایت و تولید محتوا برای رسانه‌های معاند نظام" دستگیر شده بودند به زندان محکوم شدند.

به گفته یدالله موحد، یکی از افراد تحت تعقیب در آن پرونده نازنین زاغری بود که در فرودگاه تهران دستگیر و به کرمان اعزام شد.

هفته گذشته نیز سپاه پاسداران اعلام کرده بود که خانم زاغری "با عضویت در شرکت‌ها و موسسات بیگانه در طراحی و اجرای پروژه‌های رسانه‌ای و سایبری با موضوع براندازی نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی مشارکت داشته است."

این در حالیست که ریچارد رتکلیف، همسر بریتانیایی خانم زاغری، اتهامات مطرح شده علیه او را "جنون آمیز" دانسته و خواستار آزادی او شده است.

او از دولت بریتانیا خواستار تلاش برای آزادی همسر خود شده است.

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 236 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 21:48

وزیر دفاع روسیه برای ملاقات با رهبر سوریه و دیدار از پایگاه هوایی روسیه به آن کشور سفر کرده است.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه گفت سرگئی شویگو با بشار اسد ملاقات کرد و در باره روابط نظامی و همکاری در نبرد با گروه های تروریست با او به تبادل نظر پرداخت.

روسیه از سپتامبر گذشته در یک پیکار هوایی در سوریه درگیر بوده است و نیروهای اسد را در نبرد یاری می دهد.

شویگو همچنین به پایگاه هوایی در استان لاذقیه رفت، با خلبانان گفت و گو کرد و از سیستم های موشکی دفاع هوایی که از پایگاه حفاظت می کند دیدن کرد.

ترک مخاصمه ای که با میانجیگری آمریکا و روسیه در ماه فوریه آغاز شد، به کاهش خصومت ها کمک کرده است، اما جنگ در برخی مناطق ادامه یافته است.

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 190 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 2:46

نتایج یک نظر سنجی جدید در آمریکا حاکی است دونالد ترامپ نامزد احتمالی حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری، در پی حادثه کشتار در کلوب پالس در اورلاندو، فاصله خود با هیلاری کلینتون نامزد دموکرات را کاهش داده است.

این نتیجه در حالی اعلام می شود که دو کاندیدا بر سر چگونگی پاسخگویی به مرگبارترین کشتار جمعی در تاریخ مدرن آمریکا با یکدیگر در جدال هستند.

به گزارش رویترز، نظر سنجی از دوشنبه تا جمعه، نشان داد کلینتون، نامزد احتمالی حزب دموکرات، ۱۰.۷ درصد در میان رای دهندگان احتمالی بر ترامپ برتری دارد. این رقم روز یکشنبه، زمان حمله یک تیرانداز آمریکایی افغان تبار به کلوب همجنسگرایان در اورلاندو ۱۴.۳ درصد بود.

ترامپ با استفاده از این فرصت پیشنهادهای امنیتی خود را تشدید کرد و گفت اگر انتخاب شود ورود مهاجران را از هر کشوری که تاریخ شناخته شده ای از تروریسم علیه آمریکا و متحدانش دارد، ممنوع خواهد ساخت.

ترامپ همچنین خواهان اقداماتی برای بازداشتن تروریست های مظنون از تهیه اسلحه گرم شد.

بر اساس نظر سنجی، حدود ۴۵ درصد آمریکاییان گفتند از پیشنهاد ترامپ برای تعلیق مهاجرت مسلمانان حمایت می کنند. این رقم در آغاز ماه ۴۱.۹ درصد بود.

در این میان، حدود ۷۰ درصد آمریکاییان، از جمله اکثریت دموکرات ها و جمهوریخواهان، گفتند آنها می خواهند دستکم مقررات و محدودیت های معتدلی بر خرید اسلحه برقرار شود. این رقم در رای گیری های مشابه در ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ شصت در صد بود.

کلینتون پاسخ خود به حمله اورلاندو را بر نیاز به تقویت جمع آوری اطلاعات و شکست دادن گروه "دولت اسلامی" و آنچه آن را "تروریسم جهادی رادیکال" نامید متمرکز ساخت، در همین حال علیه خبیث نمایی آمریکاییان مسلمان هشدار داد. او همچنین بار دیگر خواهان وضع کنترل های سخت تر بر تهیه اسلحه شد.

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 202 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 2:46

شبکه خبری الجزیره، مستقر در قطر، صدور حکم اعدام برای دو خبرنگار این شبکه در مصر را محکوم کرد. مصر آنها را متهم کرده است که برای قطر جاسوسی کرده اند.

دادگاهی در مصر روز شنبه محمد مرسی رئیس جمهوری اسلامگرای سابق را در مورد جاسوسی مجرم شناخت و او را به حبس ابد محکوم کرد.

مصر شش نفر دیگر را نیز به اعدام محکوم کرد که دو نفر آنها سابقه همکاری با الجزیره را داشته اند.

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 203 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 2:46

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت و گو با روزنامه قانون اعلام کرد که کمیسیونی در مجلس خبرگان که صلاحیت افراد را برای رهبری بررسی می‌کنند پس از بررسی چند صد نفر، دو نفر را به طور سری معرفی کرد.

این عضو مجلس خبرگان در گفت و گوی خود که روز شنبه ۲۹ خرداد منتشر شده است، اعلام نکرده که این افراد به چه کسی یا چه نهادی معرفی شده‌‌اند.

هاشمی رفسنجانی اضافه کرد که این کمیسیون که زیر نظر هیات رئیسه فعالیت می‌کند، مطابق آئین نامه مجلس خبرگان گزینه‌هایی را که صلاحیت عمومی دارند بررسی و با آنها مذاکره می‌کنند اما هیچ تصمیمی نمی‌گیرند بلکه فقط بررسی می‌کنند. او تاکید کرد که "البته همه این بحث‌ها برای روز مبادا است."

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران پیشتر نیز از انجام بررسی در مجلس خبرگان برای تعیین جانشین رهبر جمهوری اسلامی خبر داده بود.

او آذرماه گذشته به خبرگزاری ایلنا، گفته بود که خبرگان آماده می‌شود تا "هر وقت که بنا شد رهبری عوض شود یا نباشد و کس دیگری بیاید،" تصمیم گیری کند.

این عضو مجلس خبرگان اضافه کرده بود: "گروهی را گذاشتند که دارند افراد را بررسی می‌کنند تا آنهایی را که صلاحیت دارند که اگر بعداً حوادثی پیش آمد، بتوانند برای رأی‌گیری مطرح کنند."

به جز آقای هاشمی رفسنجانی، احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران و دیگر عضو مجلس خبرگان نیز از بررسی افرادی که "در مظان رهبری هستند" خبر داده بود. به گفته او کمیته ای در مجلس خبرگان با رعایت رازداری درباره این افراد تحقیق و بررسی می‌کند و اگر رهبری بخواهد اسامی را به او اعلام می‌کند.

دوره جدید مجلس خبرگان به تازگی پس از انتخابات هفتم اسفند گذشته، به ریاست احمد جنتی آغاز به کار کرده است.

مجلس خبرگان مسئولیت نظارت بر عملکرد رهبری و دستگاههای تحت نظر رهبر جمهوری اسلامی را بر عهده دارد اما مهمترین مسئولیت این نهاد تعیین رهبر آینده است. بسیاری از منتقدان جمهوری اسلامی معتقدند که این مجلس در نظارت بر عملکرد آیت الله خامنه ای و دستگاههای تحت نظر او عملکرد مناسبی نداشته است.

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 226 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 21:33

جنجال پرداخت حقوق‌های کلان در موسسه‌های دولتی با افشای مبلغ حقوق رئیس و هیات مدیره صندوق توسعه ملی ایران ابعاد گسترده تری به خود گرفت.

خبرگزاری‌های فارس و تسنیم از به دست آوردن فیش حقوقی صفدر حسینی، رئیس صندوق توسعه ملی خبر داده‌اند که طبق آن این مقام دولتی سال ۱۳۹۴ حدود ۶۸۶ میلیون تومان حقوق دریافت کرده است. آقای حسینی در دولت محمد خاتمی نیز وزیر کار بود.

بنا بر این گزارش پنج عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی هم روی هم رفته در سال گذشته علاوه بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان حقوق، یک و نیم میلیارد تومان وام با سود چهار درصد دریافت کرده‌اند.

این در حالیست که ماده ۷۶ خدمات کشوری تصریح می کند حقوق هیچ مقام دولتی نمی تواند ۷ برابر حداقل دستمزد باشد.

مساله حقوق‌های نجومی نخستین بار دامان بیمه مرکزی را گرفت.

محمد ابراهیم امین، رئیس کل بیمه مرکزی ایران ماه گذشته از مقام خود استعفا داد و در استعفانامه خود خطاب به علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد نوشت که چون "صداقت و پاک‌دستی‌اش، مورد سؤال قرار گرفته و در منظر عموم مخدوش شده" ادامه کار برایش ممکن نیست. گرچه به گفته آقای امین، گروهی از این مساله برای حمله به دولت استفاده کرده‌اند.

پس از افشای حقوق ۲۰۰ میلیونی مدیران بیمه مرکزی و ۲۴۰ میلیونی مدیرعامل بانک رفاه، مسئولان دولتی نسبت به این ماجرا واکنش نشان دادند.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران به اسحاق جهانگیری، معاون اول خود دستور داد موضوع پرداخت حقوق و پاداش‌های کلان به مدیران دستگاه‌های اجرایی را پیگیری و متخلفان را عزل کند.

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 217 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 21:33

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا، حمله هوایی روسیه به مخالفان دولت بشار اسد در سوریه را که مورد حمایت آمریکا هستند مشکل زا توصیف و از آن انتقاد کرد.

آقای کارتر روز جمعه در پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، به خبرنگاران گفت مخالفانی که هدف حملات روسیه قرار گرفته اند در حال جنگ با گروه "دولت اسلامی" یا داعش، هستند.

او گفت روسیه یا عمدا به این گروه حمله کرده است که این با هدف اعلام شده آنها مغایرت داردف یا این حمله تصادفی صورت گرفته که نتیجه اطلاعات ضعیف آنها است.

روز پنجشنبه پیش یک مقام وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که روسیه مواضع مخالفان مورد حمایت آمریکا در سوریه را که در حال جنگ با داعش هستند بمباران کرده است.

دست نوشته خبری...
ما را در سایت دست نوشته خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--ngblk49b بازدید : 197 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 21:33